آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع)
سرخط خبرها

روایت وزیر ارشاد از بودجه هنر | از جشنواره فجر ۳۵ میلیارد تومانی سال گذشته تا بودجه ۱۴۰ میلیاردی معاونت هنری

  • کد خبر: ۲۰۸۳۸۵
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
روایت وزیر ارشاد از بودجه هنر | از جشنواره فجر ۳۵ میلیارد تومانی سال گذشته تا بودجه ۱۴۰ میلیاردی معاونت هنری
وزیر فرهنگ و ارشاد محمد مهدی اسماعیلی گفت: امسال بالای ۱۴۰ میلیارد تومان بودجه معاونت هنری بود.

به گزارش شهرآرانیوز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد مهدی اسماعیلی در بازدید از جشنواره تئاتر فجر و قبل از تماشای نمایش تروما در تالار وحدت در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بودجه جشنواره تئاتر بیش از ۵ تا ۶ برابر افزایش پیدا کرد و بالای ۳۵ میلیارد تومان سال گذشته برای جشنواره تئاتر فجر هزینه کردیم در حالی که بودجه جشنواره تئاتر فجر در سال ۱۴۰۰ حدود ۶ تا ۷ میلیارد تومان بود.

به دلیل مشکلات بودجه پیشنهاد تعطیلی بخش منطقه‌ای را دادند که نپذیرفتم

وی ادامه داد: امسال به دلیل مشکلات بودجه‌ای دوستان پیشنهاد تعطیلی جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر را دادند که من نپذیرفتم و مصر بودم که این جشنواره‌ها برگزار شود که خوشبختانه در ۴ منطقه با استقبال بسیار خوب برگزار شد.

مشکل مالی برای برنامه‌های ارائه شده نداریم

اسماعیلی ادامه داد: در حال حاضر مشکلات بودجه‌ای برای برنامه‌های ارایه شده از سوی دوستان نداریم. این مساله را قبول دارم که از ابتدا حوزه فرهنگ و هنر بودجه بالایی ندارد و تئاتر در قیاس با سینما هم بودجه اش نابرابر است و تلاش ما بر حل این مساله است. امسال از معاون هنری خواهش کردم بودجه‌ای کاملا عملیاتی را تنظیم کند و رشد قابل ملاحظه‌ای در پیش بینی بودجه اتفاق افتاد.

بودجه معاونت هنری بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان است

وزیر ارشاد افزود: امسال بالای ۱۴۰ میلیارد تومان بودجه معاونت هنری بود، اشاره من به افزایش ۳ تا ۴ برابری این بودجه است و با سازمان برنامه و بودجه و دوستان مجموعه هم به توافقات خوبی رسیده ایم. در بحث تبصره ۹ بنده ه که الحمدالله اجرایی شد بودجه ویژه‌ای را برای تئاتر در نظر گرفته ایم.

سرانه ۱ میلیاردی برای تئاتر استان‌ها

وی افزود: کار مهم دیگری که انجام دادیم که پیشنهاد معاون هنری بود، برای انجمن‌های نمایشی در استان‌ها سرانه ۱ میلیارد تومان اختصاص دادیم و انشاءالله این هفته تخصیص ۵۰ درصدی این سرانه آماده شده و کار مدیریت این بودجه بر عهده معاونت هنری است. اعلام کردم در قرارگاه شهید آوینی که تاسیس شده است، میز موسیقی، میز تئاتر و میز هنر‌های تجسمی در اختیار معاون هنری و همکاران شان باشد که ایشان با علم و شناختی که از استان‌ها دارند برنامه ریزی را انجام دهند.

اسماعیلی ادامه داد: از آقای سالاری پرسیدم که سالانه به انجمن‌های هنر‌های نمایشی استان‌ها سالانه چه بودجه پرداخت می‌شود که ایشان گفتند سالانه ۵ تا ۱۰ میلیون تومان. ما این مبلغ را سالانه به یک میلیارد تومان می‌رسانیم و این یعنی حمایت عملی از حوزه نمایش و تئاتر در استان‌ها که به هر حال کار اصلی هم همان جا باید شکل بگیرد. انشاءالله با همکاری معاون هنری و مدیرکل هنر‌های نمایشی تلاش می‌کنیم فاصله بین بودجه تئاتر با سینما را از بین ببریم.

وی افزود: از آقای سقایان دبیر چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تشکر می‌کنم که کار را به خوبی پیش بردند و امسال شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی مردم در جشنواره تئاتر فجر بودیم.

اسماعیلی گفت: این روند بار ما سنگین می‌کند که علیرغم همه محدودیت ها، هر پیشنهادی معاون هنری، مدیرکل هنر‌های نمایشی و دبیر جشنواره تئاتر فجر داشتند باشند، اجرا می‌کنیم.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->